fredag 11 oktober 2013

Pull yourself together....

Det känns som om det var en hel evighet sedan jag kladdade i min ArtJournal,
men nu blev det ett uppslag....kanske bäst att öva lite...i slutet av oktober bär det
av till Stockholm på kurs med Donna Downey :)

I have ignored my artjournal for a very long time... but now it was time to play!


Många lager, allt målat med Decoart akrylfärg. Alla stämplar kommer från Pink Flamingo.

Many layers, all in acrylic paint from Decoart. All stamps from PinkFlamingo.


Jag började med att limma fast några gamla notblad, inte mycket som syns....
men man kan se dom skymta fram här och där. Dockan stämplad på cardstock, utklippt 
och sedan ihopsatt med brads.

Sheet music in the background. I stamped the doll on white cardstock and colored
it before i cut it out and glued it to the background.


Stencilen med pilar har jag skurit ut själv med Cameon. Här använd både med
en strukturpasta, Structure Glass från Decoart men även med en rosa/lila akrylfärg.
Ett svart papperssnöre håller fast dockan.

I cut the stencil used for the arrows with my Cameo, I love to be able to make my own 
stencils! I used Decoart Structure Glass for some of the arrows and purple acrylic paint
for others.


Ansiktet på dockan stämplad på en bit av en papperspåse. En liten bit av en svart spets
fick också vara med.

The face of the doll stamped on a piece of a brown paper bag, a small piece of black
lace below....


Struktur med hjälp av en stencil från Prima...

A stencil from Prima....


Några tags fast tejpade mitt på sidan. Flera lager akrylfärg genom stenciler.
Damask stencilen också utskuren med Cameon, skärfil från Silhouette shopen.

Tags taped to the page. Many layers of paint, different stencils. The damask
stencil is cut from a cuttingfile from the Silhouette shop.


Favoritstämpeln No. för närvarade.... på baksidan av tagsen finns plats för
egen text. Några remsor Washi tape från Youdo.

My new favorite stamp!!! Washi tape from Youdo at the top of the page.


Texten utskriven på laserskrivare, en bit svart cardstock utstansad med en kantstans
från Martha Stewart i överkant på tagen. 

I printed the text on a laser printer, a border punched with a Martha Stewart border
punch in black cardstock glued to the top of the smaller tag.


Konturerna förstärkta med en vit Molotow Marker en stämpel från Prima stämplad
med svart VersaFine dyna runt kanterna. 

I used a white Molotow Marker around the arrows, a stamp from Prima all around
both pages

___________________________________________________


Jag blev verkligen överlycklig när jag fick frågan om jag ville vara med i 
Decoart's International Design Team. (överlycklig är nog en underdrift, jag tror 
tjuten hördes ända till USA när mailet kom) Teamet består av en samling av 
fantastiskt begåvade och underbart kreativa människor och leds av Andy Skinner  
Jag är verkligen stolt att få vara med i det gänget!!

I was so happy when I was asked to join Decoart's International Design Team,
an amazing group of wonderful, inspiring and very creative people, headed by 
Andy Skinner and I'm so proud to be a part of it!!






9 kommentarer:

  1. Härligt och kreativt!

    Ha en trevlig helg!
    Sussie

    SvaraRadera
  2. Så fantasifullt,härligt och snyggt!
    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. ...amazing pages, full of texture and dimension, love the moody colours too, fabulous work as always my fellow teamie :))Xx

    SvaraRadera
  4. Superläckert!!!

    Grattis till Decoart DT-platsen!!! :D

    SvaraRadera
  5. Amazing AJ pages! beautiful texture and colour, the images & theme is fun. Happy Weekend, Shirleyx

    SvaraRadera
  6. Huge congratulations - it's an amazing team, and your work absolutely deserves this honour!
    Alison x

    SvaraRadera
  7. Great and amazing pages Angelica.
    Greetings Janny

    SvaraRadera
  8. Så himla fint... och mycket jobb, jag har ingen art journal... jag testar när jag gör kort... ibland funkar det... ibland inte... kanske ska börja med en art journal... om inte annat för minnet *S*
    Ha det fint.

    SvaraRadera