söndag 13 oktober 2013

CC102 Day 2

Jag har avancerat till dag nr 2 av Tim Holtz online class Creative Chemistry102,
i verkliga livet är kursen inne på dag 6, så jag ligger lite efter :) men man har 
tillgång till kursmaterialet för all framtid...så det är ju ingen panik.

Day 2 of Tim Holtz online class Creative Chemistry 102, IRL it's
 day 6, so I'm a little behind... LOL...but with lifetime access to the class 
material there's no panic.


Här är resultatet efter dag 2, som handlade om stenciler. Det blev en färdig tag 
och flera bakgrunder.

Here are my results after day 2, which was about stencils. 
One complete tag and a few backgrounds.


Det blev en färdig tag, stämplarna från PinkFlamingo, stenciler från
Tim Holtz.

Different Layering Stencils from TH, stamps from Pink Flamingo.


En kombination av Distress Paints, Stains och Inks. Tekniken kallas
"Mixed-Media Layering."

A combination of Distress Paints, Inks, and Stains. The technique is called
"Mixed-Media Layering."


Nästa teknik dag 2 heter "Embossing with stencils" 

Next "Embossing with stencils" ...


Jag har använt en stencil från Tattered Angels. 

I've used a stencil from Tattered Angels


"Stamping" gav en läcker effekt....

A cool effect using "Stamping"


Både stencilen och textstämpeln kommer från TH.

Stencil and stamp from TH.


"Ink Monoprint" 


Stencilen från Tim Holtz.


Och till sist min favorit teknik den andra dagen...."Paint Monoprint"

And finally, my favorite technique from day 2 .... "Paint Monoprint"


Den här tekniken kommer jag definitivt att använda!

This technique I will definitely use!








4 kommentarer: