fredag 18 april 2014

Happy easter!!

Every year I make an easter egg for my mother, this year is no exception.
I made a lace covered, green/black metallic egg, with a LOT of Decoart acrylic paint.

Varje år gör jag ett påskägg åt min mor, i år är inget undantag. Årets upplaga
blev en skapelse i grön/svart metallic med massor av skrot och Decoart akrylfärger.


A lot of stuff glued to the egg....flowers in metal, paper and yarn.

Massor med diverse "skrot" fastlimmat på ägget....blommor av metall, papper
och garn.


 The whole egg covered with a lace ribbon to create a cool texture.

Jag började med att täcka ägget med bitar av ett spetsband för att skapa
en cool struktur.


I painted the egg in black and then dry brushed it with 
Decoart Americana acrylics in blue, green, red and gold metallic.

Grundmålade med svart akrylfärg och torrborstade sedan med Decoart
Americana akrylfärger i blått, grönt, rött och guldmetallic.


Metal charms, pieces from old  watches.........

Metall dekorationer och delar från gamla klockor....


I even managed to sneak in a small skull LOL

Jag lyckades till och med smyga in en dödskalle


A metal chain around the edge.

En metall kedja runt kanten på locket


I do love my hot glue gun for this kind of projects.....

Jag älskar min limpistol när jag pysslar med sådana här projekt.


I didn't like the yellow/pink easter bunnies on the inside, ok ok they were kind of 
cute, but not a very good match to the outside of the egg. So the inside got the 
same treatment as the outside.

Jag gillade inte dom gula och rosa påskhararna på insidan av ägget, visserligen söta men
passade inte direkt ihop med utsidan, så insidan fick också en omgång med akrylfärger.


Black, green, blue and gold acrylics.... 
Not a very cute, springlike easter egg...but I guess my mother would be really
 worried if I made an yellow/pink cute egg with easter bunnies...and we don't want 
to upset our mothers, do we?!

I wish you all a HAPPY EASTER!!

Svart, grönt, blått och guldmetallic....
Inte direkt ett gulligt vår-likt påskägg...men jag tror nog att Mamma skulle bli riktigt 
orolig om jag gjorde ett gul/rosa ägg med påskharar och vi vill väl inte göra Mamma
upprörd?!

GLAD PÅSK!!!




13 kommentarer:

  1. Your 'altered' egg is stunning ! Love the details on the top. Lucky Mom to receive this beauty. Happy Easter, Shirleyx

    SvaraRadera
  2. Incredible steampunk egg for your Mother. I love the lace that gives it a very chain mail look. Exquisite looking piece Angelica.

    SvaraRadera
  3. Så häftigt ägg!!! S-... snyggt! Skrot är bra och samla på ; Önskar dej en Glad Påsk. kram bibbi

    SvaraRadera
  4. woooooooooow,fantastisch,ich bin so was von begeistert von dem Ei.Ich wünsche Dir ein schönes Osterfest.

    GLG Petra

    SvaraRadera
  5. it is beautiful Angelica.....

    SvaraRadera
  6. Amazing!! You are so Creative, Love your stile!
    Happy Easter :)

    SvaraRadera
  7. Jaw-droppingly brilliant, Angelica - I'm almost speechless! Best Easter Egg ever!
    Hope you're enjoying a lovely sunny Easter weekend with friends and family.
    Alison x

    SvaraRadera
  8. That is one COOL egg!!!! Happy Easter!

    SvaraRadera
  9. I love this egg, love your style! I had the same feeling and turned my egg into a little cave. No hopping bunnies here :-)

    SvaraRadera
  10. Helt fantastiskt Angelica! Du är otrolig! Kan du inte ha en kurs för mej hur du gör :) Tack för titten i min försummade lilla blogg. Hoppa på 48 weeks vetja det är superduperroligt! Ses vi i november förresten? Jag ska Donnas klasser fre lörd och söndag :) Njut i vårsolens glans!

    SvaraRadera
  11. Such a beautiful egg! I am sure your mother was delighted!!!
    I also upcycled my old Easter eggs this year!! Nothing to compare with yours, but if you like to have a look : http://latelierdemarieanne.blogspot.gr/2014/04/blog-post_14.html

    SvaraRadera