måndag 27 februari 2012

Söndagens scrapträff

Varning för ett lååångt inlägg.

Tack till alla deltagarna på söndagens scrapträff här i Hudik.
Så kul att träffa er alla!!!

Och ett stort tack till:
som sponsrade med vinster till utmaningen.

Och ett extra stort tack till Malin som hjälpte till med kaffet och mattransport.

Det blev en dag fylld med galna,tuffa och vackra alster.
Jag hade ju sagt att det inte stod något särskilt på programmet men
en "liten" utmaning hade jag i alla fall knåpat ihop....
Utmaningen fick namnet "en påse skräp"
Alla fick en papperspåse med ett kort i ATC format (2.5x3.5" /6,4x8,9cm) av kartong,
en bit alu-tape, några bitar papperssnöre, emballagepapp,en servett,
en sida ur en gammal bok, glasfiberremsa och
några självhäftande bokstäver av det enklare slaget+lite annat skrot.
Uppdraget var att skapa ett ATC kort bara av påsens innehåll, man fick
måla kladda och stämpla men inte tillsätta andra dekorationer.
Några bilder som jag "snott" från The Graphics Fairy fanns med på
den skriftliga instruktionen.
Och jisses vad ATC-kort det blev, helt underbara skapelser.
Jag är så imponerad över vilken skaparglädje det bor i den här stan!!
(Synd bara att min kamera låg i tryggt förvar längst ner i väskan hela dagen,
det hade varit kul att visa vad vi gjorde under dagen)

Men här kommer i alla fall några av mina ATC kort:

Här två kort jag gjorde kvällen innan som inspiration (eller vad man nu ska kalla det)


Bakgrunden av en bit av en gammal boksida övermålad med vit Gesso.
En ram av alu-tape.
Bilden på fågelburen från The Graphics Fairy "kupad" och fastlimmad bara i kanterna så
den blir lite mer "fågelbursformad"
WOUNDER är stämplad med stämpel från Crafty Individuals, målad
med ProMarkers och täckt med Glossy Accent.
Nyckeln ovanför en stämpel från Prima.

Här en helt annan färgskala.
Bakgrunden infärgad med Distress Stains.
Glasfiberremsa under alu-tape nertill, svärtad med svart Gesso
Bilden från The Graphics Fairy och överförd till ALU-tape
(Vill ni veta hur? Kolla in Claudine Hellmuths tutorial här)
Under bilden några lager av "skräppapper"
Stämpeln längst upp från Inkidio.
En liten blomma av en boksida med blad av alu.tape.
Bokstäverna var vita från början med blev bruna med hjälp av ProMarker penna.


På själva träffen blev det några ATC utom tävlan för mej, och är man inte med
i tävlingen behöver man ju inte följa några regler :)

Ibland är det kul att "flippa ur totalt"

Söt flicka från Crafty Individuals färglagd med distresser med en inte så söt
dödskalle i handen. (Vet inte fabrikatet på dödskallestämpeln)
Vingarna embossade i silver på silkespapper.
Kronan en Prima stämpel.
Ett litet LIFE från en Tim Holtz stämpel.
Bakgrunden är ett egen tillverkat mönster papper som blev över när jag
klädde om mitt ATC album.

Här en helt annan bakgrund.
En servett limmad på kartongen. Målade över lite slarvigt med vit Gesso
Mistade med Glimmer mists i brunt och turkost.
Inka Gold (Siver och Grafit) runt kanterna.
Dekorationen är en hållare för julgransljus som jag pillat sönder.
Bokstäverna är stämplade och embossade med svart pulver och utklippta.
(Fyndade stämpeln på vår Loppis på träffen)
Tyckte texten INSPIRE var passande, det är just det träffar går ut på
att inspireras av varandra.
Jag gick i alla fall hem med massa ny inspiration i packningen.
Ok, Ok jag får väl erkänna att jag hade några fynd från vår loppis i packningen också

Hoppas det finns intresse för fler träffar av det här slaget framöver...
Jag tyckte att loppishörnan var en kul grej och det var så roligt att se
hur någons avlagda prylar kan glädja någon annan.





9 kommentarer:

  1. wow what a great ATC's, they look really perfect, love it!

    SvaraRadera
  2. Jätteläckra ATC:er!
    Härligt att det var lyckat! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. ÅÅH woow vilka läckra ATC, helt otroligt snygga, I like!!

    Kram Majsan

    SvaraRadera
  4. Jag har suttit här och dreglat över alla läckerheter som du visar upp. Är här ibland och hälsar på även om jag är dålig på att kommentera. Vill bara skriva att jag blir så glad av dina rader inne hos mig och att jag storbeundrar dina alster!
    Jag sökte lite på silikonformar och hamnade lustigt nog inne hos dig. Jag har kollat på kinn.se efter silikon men orkade inte läsa genom för att se vilken som passade bäst. Såg att du rekommenderade dem. Jag hittade dock två silikonpasta hos dem så jag blev förvirrad! Vilken har du?
    Nu skall jag kolla lite till på din blogg!
    kram Inger

    SvaraRadera
  5. MEn ååå så mycket fint du gör och vilka fantastiska blommor!! :-) Hittade din blogg för första gången i går när jag hoppade på din CANDY!! MEN inte visste jag att du bor i Hudik!!! Själv bor jag ju i Ljusdal!!!! :-D
    Kram Maria S
    www.miasunpysslar.blogg.se

    SvaraRadera
  6. SÅ MYCKET LÄCKERT du delar med dig av du är GRYM på att få det till:)

    Blev JÄTTEGLAD för dina ord om "Albumet" till mitt barnbarn:) Så trevligt att du gillade det:)

    Ha en underbar dag och kramar från Lilla Pyssel Inger ♥

    SvaraRadera