torsdag 18 oktober 2012

Mer kladd med akrylfärg...

Jag leker fortfarande med mina akrylfärger......
Ibland hittar man saker som man bara måste ha, madonnastämpeln från OctoberStamps
var en sådan sak...nu har den "legat till sig" i nästan ett år.
Men nu kom den äntligen till användning....

I'm still playing with my acrylic paints....
Sometimes you find things you really feel you "have to" buy...the madonna stamp
from October Stamps was one of those things and now I finally found a use for it


En Ikon, min personliga skyddsängel???
En papplåda målad med akrylfärg är det i alla fall.

An Icon or my personal guardian angel????
NO!! a paper box and a lot of hot glue and acrylic paints.


18x15x5 cm.


Korset är en Spellbinders die...upphängningsanordningen av en
nyckelring och en del av en gammal hållare för julgransljus.

The cross is from a Spellbinders die, a key ring and a piece from an old
candle holder makes a hanger...


Stämpeln är stämplad på vit cardstock infärgat med Distress Stains
och täckt med Rock Candy. 

I stamped on a white cardstock coloured with Distress Stain and then
covered the paper with Rock Candy.


Remsor som målats för att se förgyllda ut...


Baksidan av "trä"

The "wooden" backside....


Här ser ni "byggsatsen"
Kartong bitar av en reklamskylt.
Kan väl tillägga att det går åt en hel del smältlim också :)

The "before picture"....





9 kommentarer:

  1. Fasiken vad du är duktig.
    Den är ju bara Sååå jäklans snygg

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  2. Wow beautiful creation ! Very creative ! Shirleyx

    SvaraRadera
  3. Du är en mästare på det här..och fyndiga ideer har du! :) vad använder du för limpistol? Är ute efter en som ger en smalare sträng men det kanske inte finns... Har en mini (tilda) från panduro och en från biltema. ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gett upp när det gäller limpistoler.....hittar ingen modell jag är riktigt nöjd med.Jag har haft en Rapid som gjorde ganska smala strängar med den gav upp....sedan har det varit några billiga varianter från Jula och Claes Olsson, båda ger alldeles för mycket lim. Numera kör jag med varianten att lägga lim på ena sidan av det jag ska klistra fast utan att göra mej någon som helst brådska sedan pressar jag ihop bitarna och värmer med embossingfönen så att limmet smälter igen. Jag tycker det funkar bra och man slipper att få trådar överallt. Har någon tips på en pistol som funkar bra så HÖR AV ER!!!

      Radera
  4. Det är helt otroligt hur du kan förvandla det där vita och gröna till en sån fantastisk snygg sak, du är BÄST!
    Otroligt snyggt och det ser så verkligt ut, du är en mästare på denna teknik!!!!
    Ha en underbar helg!
    kram på dig!

    SvaraRadera
  5. SAgt det før og sier det igjen.. Du er helt rååå, og du slutter aldri og imponere. Tror jeg må gå et kurs hos deg altså ;-)

    SvaraRadera
  6. Hello Angelica, this is a wonderful piece of art! You are so expert at creating pieces from so little, you are a true inspiration. I love this, it is quite stunning.

    SvaraRadera
  7. Bei diesem Projekt fühle ich mich an ein altes Altarbild erinnert, das ist großartig, Angelica!

    SvaraRadera