tisdag 24 januari 2012

Små rosor

Blomförrådet är magert så jag får väl knåpa i hop några..
Stansar ut några blommor, jag tänker göra två storlekar.
Det går åt tre utstansade blommor till en färdig blomma.
Papperet är faktiskt ett kopieringspapper :)


Formar bladen så att dom blir kupiga, musmatta är ett bra underlag.

Här är alla bladen kupade


Plockar fram pincetten och böjer ut kanterna

Det blev en hel hög...

En stjärna av något grönt som blad.
(Mitt gröna är en engångsduk i plastat papper)

Monterade i hop blommorna tre och tre och limmade dit stjärnan undertill...

Blommorna använde jag första gången för att kamouflera något trasigt
Vill ni se det inlägget i min gamla blogg så hoppa hit

1 kommentar:

  1. Amei essas rosas, faço rosas de folhas esqueletizadas meu istagram feiticodasrosas e o Facebook é Majô kimura.

    SvaraRadera